Informácie

Všeobecné obchodné podmienky spoločnosti E-firma s.r.o. pre

poskytovanie služby E-sídlo

virtuálne sídlo

 

 

Úvodné ustanovenia

 

  1. Spoločnosť E-firma s. r. o., IČO: 54 528 178, sídlo: Príles 1552/99, 914 01 Trenčianska Teplá, zapísaná v Obchodnom registri Okresného súdu Trenčín, Oddiel: Sro Vložka číslo: 43486/R (ďalej len ako „Poskytovateľ“) vydáva tieto Všeobecné obchodné podmienky spoločnosti E-firma s. r. o. pre poskytovanie služby „E-sídlo“ (ďalej len ako „VOP”).
  2. VOP upravujú právne vzťahy medzi Poskytovateľom a tretími osobami ako jeho klientmi, týkajúce sa poskytovania služieb zo strany Poskytovateľa.
  3. VOP sú neoddeliteľnou súčasťou Zmluvy medzi Poskytovateľom a jeho klientom a sú zverejnené a dostupné na internetovej stránke www.e-firma.sk.
  4. VOP sú záväzné pre zmluvné strany, pričom vychádzajú zo všeobecne záväzných právnych predpisov, najmä zákona č. 513/1991 Zb. Obchodného zákonníka  (ďalej len ako „Obchodný zákonník“), zákona č. 40/1964 Zb. Občianskeho zákonníka (ďalej len ako „Občiansky zákonník“), z obchodných zvyklostí a poctivého obchodného styku v oblasti poskytovania virtuálneho registračného sídla.
  5. Predmetom Zmluvy a obsahu služby E-sídlo nie je užívacie právo Objednávateľa k Priestorom alebo jeho častiam a Zmluva nie je nájomnou zmluvou ani inou zmluvou, na základe ktorej by malo vzniknúť užívacie či iné právo k Priestorom alebo jeho častiam.
  6. Objednávateľ potvrdzuje a prehlasuje, že objednanie služby E-sídlo je výlučne za účelom jeho podnikateľskej činnosti, a tak aj v prípade postavenia fyzickej osoby – podnikateľa ktorý, nie je v postavení  spotrebiteľa. Ide totiž o obchodno-právny vzťah.
  7. Poskytovateľ je výlučným vlastníkom priestorov.

 

Definície pojmov

 

  1. Notifikácia znamená oznámenie o Doručenej zásielke (listovej či elektronickej) obsahujúca najmä dátum doručenia zásielky a jej odosielateľa.
  2. Cenník znamená cenník upravujúci poplatky za Služby.
  3. Kontaktné údaje sú údaje Objednávateľa uvedené v Zmluve, a to najmä e-mail, adresa a tel. číslo
  4. Vylúčená zásielka predstavuje Doručenú zásielku, ktorá spĺňa aspoň jednu z nasledovných podmienok:
    • hmotnosť presahujúca 0,90 kg;
    • akýkoľvek rozmer presahujúci 30 cm;
    • hrúbka zásielky presahuje 4cm.
  5. Objednávateľom je Klient alebo Zákazník Poskytovateľa, ktorému sa Poskytovateľ na základe Zmluvy zaviazal poskytnúť Služby.
  6. Zmluvou sa rozumie zmluva, ktorej predmetom je poskytovanie Služieb, ktoré sú poskytované alebo sprostredkované na webovej stránke e-firma.sk, a to najmä Zmluva o poskytnutí služby E-sídlo.
  7. Objednávka znamená objednávku Objednávateľa na poskytnutie Služieb, vo forme a s obsahom a za podmienok stanovených Poskytovateľom alebo Spolupracovníkom .
  8. Službou sa rozumie poskytnutie registračného virtuálneho sídla (virtuálnej kancelárie) alebo iných súvisiacich služieb v zmysle Objednávky/Zmluvy. Služba má vo väčšine prípadov svoje osobitné obchodné označenie.
  9. Balíkom sa rozumie Služba podľa predošlého bodu, ktorá v sebe zahŕňa viac čiastkových služieb ako napríklad skenovanie zásielky, preposielanie pošty a pod.
  10. Limit Služby predstavuje množstvo zásielok, ktoré je možné prijať v rámci Služby. Limit služby je definovaný na webovej stránke e-firma.sk, v závislosti od Služby zvolenej pri Objednávke alebo v Zmluve.
  11. Oprávnenou osobou je osoba určená Objednávateľom na preberanie Doručených zásielok.
  12. Zmluvné strany sú Poskytovateľ a Objednávateľ, ak Zmluva neustanovuje inak.
  13. Doručená zásielka je zásielka doručená Objednávateľovi na korešpondenčnú adresu.
  14. Spolupracovníkom sa rozumie odborný subjekt, ktorý poskytuje Služby, ktoré priamo neposkytuje Poskytovateľ ale len zabezpečuje ich vykonanie, a to najmä účtovná kancelária, realitná kancelária alebo advokát.
  15. Priestormi sa rozumie: nebytový priestor 1.C na ulici Obchodná vchod č. 66 v stavbe so súp. č.  7579- Dvorové objekty-Obchodná 66 – zapísaný na LV č. 8831 pre k.ú. Staré Mesto, Bratislava-Staré Mesto, Bratislava I.
  16. Vlastníkom sa rozumie osoba zapísaná v katastri ako vlastník nehnuteľnosti podľa predošlého bodu. Vlastníkom priestorov je poskytovateľ a to 1/1 k celku.
  17. Korešpondenčnou adresou sa rozumie adresa Obchodná 7579/66-1.C , Bratislava 811 01, Slovenská republika.

 

Predmet Služieb

 

  1. Poskytovateľ je oprávnený ako výlučný vlastník poskytnúť do registračného užívania Priestory na účely § 2 ods. 3 Obchodného zákonníka tretím osobám – Objednávateľom.
  2. Pod poskytovaním  Služieb  sa   rozumie  iba   poskytnutie  registračného  sídla, korešpondenčnej adresy a iných súvisiacich služieb. Využívanie Služieb iným než uvedeným spôsobom je v rozpore s účelom VOP a Zmluvy. Zmluva je dokladom o oprávnení Objednávateľa užívať sídlo výlučne podľa § 2 ods. 3 Obchodného zákonníka.
  3. Predmetom Služieb nie je využívanie Priestorov na účely užívania osobami alebo vnášania, či ukladania hnuteľného majetku či iného majetku alebo iného využívania priestorov.

 

Spôsob poskytovania Služieb

 

  1. Notifikácie budú Objednávateľovi odosielané na kontaktný e-mail Objednávateľa. Pokiaľ Zmluva alebo objednávka neustanovuje inak, nie je Poskytovateľ za účelom odoslania notifikácii povinný Doručenú zásielku otvárať alebo akokoľvek inak zisťovať jej obsah.
  2. Poskytovateľ nie je povinný prevziať zásielky doručené kuriérskou službou a Objednávateľ nesmie vykonávať úkony, ktorými by nasmeroval kuriérsku spoločnosť k doručovaniu balíkov na korešpondenčnú adresu, ak nie je dohodnuté v Zmluve inak.
  3. Preposielanie písomností sa bude konať spôsobom a v časových intervaloch, ktoré boli dohodnuté v Zmluve.
  4. V prípade služby „preberanie Doručených zásielok do vlastných rúk“ je Poskytovateľ povinný vyzdvihovať ich a zasielať v intervale najviac 15 kalendárnych dní.
  5. Pokiaľ nie je v Zmluve dohodnuté preberanie a preposielanie Vylúčených zásielok, Poskytovateľ je oprávnený odmietnuť prevzatie Vylúčených zásielok a pokus o ich doručenie iba oznámi Objednávateľovi.
  6. Reklamné a marketingové materiály doručené na Korešpondenčnú adresu na meno Objednávateľa sa nebudú Objednávateľovi preposielať ani odovzdávať Oprávnenej osobe a budú zlikvidované bezodkladne po ich doručení na Korešpondenčnú adresu.
  7. V prípade, že sa 3x po sebe vráti Doručená zásielka ako neprevzatá/nedoručená, ďalšie Doručené zásielky sa už Objednávateľovi na Kontaktnú adresu Objednávateľa nebudú preposielať. O tejto skutočnosti bude Objednávateľ informovaný e-mailom.
  8. Doručená zásielka poslaná Objednávateľovi v rámci pravidelného preposielania písomností na Kontaktnú adresu Objednávateľa, ktorá sa vráti ako neprevzatá/nedoručená, bude poslaná opätovne až v nasledujúcom pravidelnom cykle preposielania písomností spolu s novými Doručenými zásielkami, ktoré budú medzitým doručené.
  9. Poskytovateľ je oprávnený 30 dní od skončenia Zmluvy skartovať všetky Doručené zásielky.
  10. Objednávateľ týmto udeľuje Poskytovateľovi súhlas, aby Poskytovateľ zaistil preberanie, otváranie a uchovávanie Doručených zásielok a s týmito zásielkami ďalej nakladal v súlade s týmito VOP za účelom plnenia Zmluvy.
  11. Objednávateľ je povinný bezodkladne informovať Poskytovateľa o zmene svojho obchodného mena a o zmene svojich kontaktných údajov.
  12. Korešpondenčná adresa ponúkaná Poskytovateľom môže byť do živnostenského registra či iného registra, alebo evidencie zapísaná iba s výslovným súhlasom Poskytovateľa a Vlastníka, a to na základe súhlasu s umiestnením miesta podnikania/sídla, po podpise Zmluvy a úhrade Služieb. V prípade zmeny miesta podnikania/sídla spolu so zmenou trvalého pobytu na Korešpondenčnú adresu bez nášho súhlasu, je Objednávateľ povinný zaistiť obratom bezodkladne prepis miesta podnikania na inú adresu.
  13. V prípade, že Objednávateľovi bude na adresu Poskytovateľa doručené väčšie množstvo zásielok, ktoré presahuje Limit služby alebo pôjde o zjavné poškodzovanie Poskytovateľa, je Poskytovateľ oprávnený pristúpiť k nepreberaniu zásielok Objednávateľa.
  14. Poskytovateľ si vyhradzuje právo odmietnuť poskytovanie služieb osobám, ktorých konanie vykazuje znaky možného podozrivého konania.
  15. Ak zákazník požaduje službu, ktorá nie je obsiahnutá v Balíku, ktorý si objednal je povinný uhradiť náklady za túto nadlimitnú službu mimo jeho preplateného balíka.

 

Trvanie Zmluvy, ukončenie Zmluvy

 

  1. Ak v Zmluve nie je uvedené inak, Zmluva nadobúda platnosť a účinnosť za kumulatívneho splnenia nasledujúcich podmienok:
    1. akceptáciou Objednávky zo strany Poskytovateľa
    2. uhradením odmeny v zmysle Cenníka alebo Zmluvy
    3. zaslaním podpísanej Zmluvy (obomi Zmluvnými stranami) v elektronickej alebo písomnej forme
  2. O platnosti a účinnosti Zmluvy bude Objednávateľ bezodkladne informovaný e-mailom.
  3. Poskytovateľ je povinný a oprávnený začať s poskytovaním Služieb výlučne až po uhradení odmeny.
  4. Zmluva je uzavretá na dobu určitú, a to v zmysle ustanovení Zmluvy.
  5. Zmluvu je možné výlučne ukončiť:
    • písomnou dohodou Zmluvných strán;
    • písomnou výpoveďou Poskytovateľa s jednomesačnou výpovednou lehotou v prípade, ak:
      1. Objednávateľ mešká s uhradením akéhokoľvek peňažného záväzku podľa Zmluvy, príp. jej dodatkov;
      2. Objednávateľ poskytované Služby využíva na konanie, ktoré je v rozpore s platnými právnymi predpismi, s dobrými mravmi alebo je inak spôsobilé poškodiť Poskytovateľa ako poskytovateľa služby, alebo existuje dôvodné podozrenie z takého konania;
      3. na majetok Objednávateľa je vyhlásený konkurz;
      4. Objednávateľ je evidovaný v registri poverení na výkon exekúcie
  6. Ukončenie poskytovania Služieb podľa Zmluvy a týchto VOP nemá vplyv na povinnosť Objednávateľa úhrady odmeny či zmluvnej pokuty.
  7. Najneskôr súčasne so zánikom účinnosti Zmluvy zaniká aj súhlas Poskytovateľa alebo Vlastníka s umiestnením sídla Objednávateľa v Priestoroch, prípadne všetky ich ďalšie súhlasy obdobného typu.
  8. O zániku takéhoto súhlasu je Poskytovateľ oprávnený informovať súdy, orgány štátnej správy a samosprávy ako aj tretie osoby, najmä osoby vyhľadávajúce Objednávateľa na Korešpondenčnej adrese.
  9. Poskytovateľ je zároveň oprávnený domáhať sa výmazu sídla Objednávateľa z príslušného registra, resp. uvedenia údaja o sídle Objednávateľa do súladu so skutočným stavom.

 

 

Odmena, platobné podmienky, zmluvné pokuty

 

  1. Obsah Služieb a cena za Služby sa spravujú ustanoveniami Zmluvy alebo Cenníkom, pričom v prípade rozporu ustanovenia Zmluvy majú prednosť pred ustanoveniami VOP.
  2. Služby sa považujú za uhradené dňom prijatia platby na bankový účet Poskytovateľa.
  3. Poskytovateľ si vyhradzuje právo zmeniť Cenník.
  4. Poskytovateľ má právo jednostranne zvýšiť ceny za poskytovanie služieb, maximálne však o 8% ročne alebo o výšku inflácie stanovenú Štatistickým úradom SR, ak by prekročila 8%.
  5. Platnosť nového Cenníka začína dňom jeho zverejnenia na internetovej stránke www.e-firma.sk.
  6. Zmena Cenníka nemá žiaden vplyv na skôr prijaté Objednávky a uzavreté Zmluvy, pokiaľ v nich nie je uvedené inak.
  7. V prípade predčasného ukončenia Zmluvy sa Objednávateľovi nevracia žiadna časť uhradenej odplaty, s čím Objednávateľ výslovne súhlasí a berie to na vedomie.
  8. Poskytovateľ nie je povinný Doručené zásielky prevziať či inak poskytovať Služby ak odmena nie je riadne a včas uhradená.
  9. Objednávateľ je povinný najneskôr ku dňu ukončenia Zmluvy zabezpečiť zmenu sídla Objednávateľa v Obchodnom registri alebo inom registri. V prípade, že po uplynutí dvanástich (12) dní odo dňa ukončenia Zmluvy bude mať Objednávateľ vo výpise z príslušného registra zapísanú naďalej ako adresu sídla Korešpondenčnú adresu, Objednávateľ je povinný uhradiť Poskytovateľovi zmluvnú pokutu vo výške desať (10) EUR za každý deň omeškania. Zmluvná pokuta je splatná na základe faktúry vystavenej Poskytovateľom.
  10. Objednávateľ je povinný uhradiť Poskytovateľovi všetky pohľadávky a zmluvné pokuty do piatich (5) kalendárnych dní od doručenia výzvy na jej zaplatenie. Poskytovateľ je oprávnený domáhať sa náhrady škody spôsobenej porušením povinností, na ktorú sa vzťahuje zmluvná pokuta, v plnej výške mimo zmluvnej pokuty.
  11. Klient si môže vyžiadať služby nad rámec jeho predplateného balíka za stanovený poplatok vzhľadom na to či ide o jednorazovú službu alebo sústavnú službu.
  12. Doplatky sú nasledovné:
    1. zaslanie pošty na adresu objednávateľa – 2,50 Eur za zaslanie
    2. preberanie el. schránky a jej správa  – 8,99 Eur mesačne
    3. preberanie doporučenej pošty – 1,99 Eur mesačne
    4. skartovanie – 1,99 Eur mesačne
    5. skenovanie – 0,2 Eur strana alebo 3,99 Eur (2x skenovanie) mesačne
  13. Poskytovateľ je oprávnený spoplatniť služby aj dodatočne pri nadmernom a nehospodárnom vyťažení Objednávateľom.

 

Záverečné ustanovenia

 

  1. Objednávateľ súhlasí s doručovaním daňových dokladov a iných listín e-mailom vo forme PDF.
  2. Objednávateľ prehlasuje, že v Priestoroch nemá, nemal a nebude mať žiaden svoj majetok, a teda žiadne veci tam sa nachádzajúce, nemôžu byť postihnuté exekúciou či iným núteným výkonom rozhodnutia voči Poskytovateľovi, ani inej osobe majúcej veci v Priestoroch, resp. nemôžu spadať do konkurznej podstaty v prípade vyhlásenia konkurzu na majetok Objednávateľa alebo exekúcie na majetok Objednávateľa.
  3. Vzťahy medzi Zmluvnými stranami neupravené VOP sa spravujú príslušnými všeobecne záväznými predpismi platnými   a   účinnými   na   území   Slovenskej   republiky,   najmä   Obchodným   zákonníkom a Občianskym zákonníkom.
  4. Všetky oznámenia a ďalšie úkony vrátane právnych úkonov, ktoré majú byť podľa Zmluvy alebo príslušných právnych predpisov urobené písomne alebo budú urobené písomne, sa budú doručovať druhej Zmluvnej strane osobne, kuriérom alebo doporučenou poštou do vlastných rúk na adresu sídla príslušnej Zmluvnej strany uvedenú v obchodnom registri. Zmluvné strany sa dohodli, že ak adresát odmietne prevziať zásielku alebo ak sa zásielka vráti odosielateľovi ako nedoručená, platí, že zásielka bola doručená odmietnutím jej prevzatia alebo jej vrátením Odosielateľovi.
  5. Doručovanie dokumentov je možné aj v elektronickej forme na e-mailové adresy uvedené v Zmluve, pričom zmenu takej adresy je povinná strana, ktorej sa zmena dotkla oznámiť druhej strane. Dokumenty zaslané v elektronickej forme sa považujú za doručené momentom potvrdenia prijatia prijímateľom, najneskôr však po uplynutí 5 dní od ich odoslania.
  6. Zmluvu je možné platne a účinne uzavrieť aj v elektronickej forme a to oskenovaním a odoslaním podpísanej Zmluvy druhej Zmluvnej strane.
  7. V prípade sporov je Objednávateľ rovnako oprávnený obrátiť sa na orgán alternatívneho riešenia sporov s návrhom na začatie alternatívneho riešenia sporu. Pre spory vyplývajúce medzi Zmluvnými stranami a týkajúce sa kvality a ceny služieb je orgánom alternatívneho riešenia sporov Slovenská obchodná inšpekcia.
  8. V prípade, ak sa niektoré ustanovenia týchto VOP stanú celkom alebo sčasti neplatné, neúčinné alebo nevykonateľné, nie je tým dotknutá platnosť a účinnosť ostatných ustanovení. Namiesto neplatných, neúčinných a nevykonateľných ustanovení sa použijú ustanovenia príslušných právnych predpisov.
  9. Poskytovateľ si vyhradzuje právo na zmenu a dopĺňanie týchto VOP, pričom o zmenách bezodkladne informuje klientov formou zverejnenia zmien na internetovej stránke e-firma.sk/ informácie s uvedením dátumu, od ktorého tieto zmeny nadobúdajú účinnosť.
  10. Odlišné ustanovenia Zmluvy majú prednosť pred týmito VOP. Pôsobnosť týchto VOP alebo ich časti možno vylúčiť iba písomnou dohodou účastníkov Zmluvy, a to priamo v Zmluve.