Zásady ochrany osobných údajov

Článok I. Ustanovenia ochrany osobných údajov

 

  1. Poskytovateľ je súčasne prevádzkovateľom webového portálu e-firma.sk, kde poskytuje administratívne poradenstvo a administratívne služby.
  2. Vykonaním záväznej objednávky služieb, ktoré poskytuje Poskytovateľ na tomto portáli, dochádza k uzatvoreniu zmluvy o poskytovaní služieb, ktoré zabezpečuje Poskytovateľ priamo alebo prostredníctvom spolupracujúcich osôb. Táto zmluva nemusí mať písomnú formu, tá sa vyžaduje len pri službe registračného sídla.
  3. Na základe predošlého bodu je vytvorená zásada zákonnosti spracovania osobných údajov, ktoré sú spracúvané na zmluvnom základe za účelom plnenia zmluvných povinností Poskytovateľom pri plnení povinností a poskytovaní služieb. Z dôvodu zákonnosti nie je nutný dodatočný súhlas dotknutej osoby so spracovaním osobných údajov avšak na vylúčenie pochybností objednaním akejkoľvek služby dotknutá osoba súhlasí so spracovaním osobných údajov.
  4. Ochrana osobných údajov je upravená:
    1. Nariadením Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) z 27. apríla 2016 o ochrane fyzických osôb pri spracúvaní osobných údajov a o voľnom pohybe takýchto údajov, ktorým sa zrušuje smernica 95/46/ES (ďalej len „GDPR“)
    2. zákonom č. 18/2018 Z. z. o ochrane osobných údajov (ďalej len „Zákon“)

 

Článok II. Osobné údaje

 

  1. Za osobný údaj sa považujú také informácie, ktorými možno priamo alebo nepriamo identifikovať konkrétnu fyzickú osobu.
  2. Pre vylúčenie pochybností platí a je zrejmé, že dotknutá osoba vystupuje v mene právnickej osoby, teda ide o konanie tejto právnickej osoby alebo v mene fyzickej osoby – podnikateľa. V prípade konania právnickej osoby poskytuje osobné údaje dotknutých osôb táto právnická osoba.
  3. Dotknutou osobou je každá fyzická osoba, ktorej osobné údaje sa spracúvajú.
  4. Účel poskytnutia osobných údajov je/sú:
    1. plnenie povinností zo zmluvy
    2. splnenie zákonných povinností upravených najmä zákonom č. 455/1991 Zb.Zákon o živnostenskom podnikaní, č. 315/2016 Z. z. Zákon o registri partnerov verejného sektora, č. 513/1991 Zb. Obchodný zákonník, č. 530/2003 Z. z.Zákon o obchodnom registri alebo vyhláškou č. 25/2004 Z. z., CMP  (dotknuté zákony)
    3. kontaktovanie potencionálneho Klienta z webovej stránky e-firma.sk
    4. postúpenie subjektom verejnej či štátnej správy a štátnym orgánom v zmysle osobitných predpisov
    5. na účely prebiehajúcich alebo potenciálnych civilných, trestných alebo správnych konaní,
    6. tretím stranám, ktoré vykonávajú zákonné práva v zastúpení alebo na základe legálneho pokynu (advokát, audítor, účtovník a pod.)
  5. Poskytovateľ na základe plnenia povinností zo zmluvy a zákona spracúva údaje v rozsahu:
    1. meno, priezvisko, titul
    2. dátum narodenia, rodné číslo
    3. číslo pasu alebo číslo OP
    4. adresa trvalého pobytu
    5. e-mail, tel. kontakt
  6. Na vylúčenie pochybností Poskytovateľ uvádza, že osobné údaje podľa predošlého bodu písm. a) až d) sú poskytnuté aj v zmysle dotknutých zákonov nakoľko ide o údaje zapisované do príslušných registrov a to či už v ich verejnej alebo neverejnej časti. Údaje podľa písm. e) sú poskytované za účelom efektívneho a hospodárneho poskytnutia služby.
  7. Osobné údaje nie sú poskytované a spracúvané mimo územia Slovenskej republiky.
  8. Osobné údaje sú uchovávané po dobu 5 rokov od ich poskytnutia.
  9. Poskytovateľ za účelom predzmluvných rokovaní spracúva údaje v rozsahu meno, priezvisko, e-mail, tel. číslo.
  10. Osobné údaje podľa predošlého bodu môžu spracovávať spolupracovníci ako účtovné kancelárie, realitné kancelárie, advokáti a pod.

 

Práva z ochrany osobných údajov

 

  1. Klient je na účely ochrany osobných údajov dotknutou osobou, ktorá má nasledovné práva:
    1. Odvolať súhlas – v prípadoch, kedy sú osobné údaje spracovávané na základe  súhlasu, má právo tento súhlas kedykoľvek odvolať. Súhlas môže odvolať elektronicky, písomne, oznámením o odvolaní súhlasu alebo osobne, kedy sa o podaní spracuje záznam. Odvolanie súhlasu nemá vplyv na zákonnosť spracúvania osobných údajov, ktoré boli na jeho základe vykonané.
    2. Právo na prístup – právo na poskytnutie kópie osobných údajov, ktoré o dotknutej osobe má poskytovateľ k dispozícii, ako aj na informácie o tom, ako sa osobné údaje používajú. Toto poskytnutie bude vykonané rovnakou formou v akej bola podaná žiadosť.
    3. Právo na prístup k údajom v strojovo čitateľnej forme ako napríklad .xml,.csv
    4. Právo na opravu – dotknutá osoba má právo na to aby boli jeho údaje presné a v prípade nesúladu so správnymi údajmi právo na vykonanie opravy týchto údajov.
    5. Právo na výmaz (na zabudnutie) – dotknutá osoba má právo požiadať o vymazanie osobných údajov, napríklad v prípade, ak osobné údaje, ktoré sme boli získané, už viac nie sú potrebné na naplnenie pôvodného účelu spracúvania. Právo je potrebné posúdiť z pohľadu všetkých relevantných okolností, ako napríklad plnenie zákonných povinností poskytovateľom.
    6. Právo na obmedzenie spracúvania – dotknutá osoba má právo požiadať, aby poskytovateľ prestal používať osobné údaje, v prípadoch keď je dotknutá osoba názoru, že osobné údaje už nie sú potrebné v pôvodnom rozsahu
    7. Právo na prenosnosť údajov – dotknutá osoba má právo požiadať o prenos osobných údajov, ktoré boli poskytnuté, na inú tretiu stranu podľa jeho výberu. Právo na prenosnosť sa však týka len osobných údajov, ktoré boli získané na základe súhlasu alebo na základe zmluvy, kedy je dotknutá osoba jednou zo zmluvných strán.
    8. Právo namietať – máte právo namietať voči spracúvaniu údajov, ktoré je založené na oprávnených záujmoch.
    9. Právo obrátiť sa na Úrad na ochranu osobných údajov Slovenskej republiky Hraničná 12, 820 07 Bratislava ,Slovenská republika, dozor@pdp.gov.sk .
  2. Nemožno žiadať odstránenie údajov už zapísaných v príslušnom registri, ktoré boli zapísané v registrovom konaní, a ktoré možno odstrániť len následným výmazovým alebo zmenovým konaním.